Új sorozatunkban bemutatjuk, hogyan fejlődött a Bevásárlóutca Menedzsment - rövidítve BUM -, milyen sikereket ért el, milyen nehézségeket old meg és milyen jövőképet lát a vállalkozók támogatásában. Király Gabriellát kérdeztük, aki 11 éve a BUM bevásárlóutca menedzsere, közgazdász, jártas a marketing, a rendezvényszervezés és az ingatlanközvetítés területén is.
Hogyan lehet összefoglalni a BUM tevékenységét?
A BUM a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara vállalkozása. Bécsi mintára került létrehozásra azzal a céllal, hogy a helyi vállalkozások támogatásán keresztül, más társadalmi szervezetekkel és önkormányzatokkal együttműködve vegyen részt a budapesti tematikus utcák, terek létrehozásában. Ez a tevékenység nyugat Európában a helyi gazdaságélénkítés sikeres eszköze. Kutatásokat és elemzéseket végzünk; kereskedelmi és turisztikai tanulmányokat készítünk; marketing és kommunikációs támogatást biztosítunk; rendezvényeket szervezünk. Van egy tisztán üzleti vonala is a BUM-nak, ahol kiadandó üzletek bérbeadásával foglalkozunk, ez a Kibérelem.hu.
Mi a lényege egy-egy ilyen tematikus utcának, városrésznek?
Ezek olyan különleges részei Budapestnek, ahol a vállalkozók együttműködve dolgoznak - egységes megjelenéssel, rendezvényekkel - a pezsgő, de mégis élhető lokális környezetet kialakításában.
Külföldi példák a tematikus nagyvárosi terekre, utcákra?
Bécsben a Mariahilferstrasse, Párizsban a Champs-Elysées, Milanóban a Via Montenapoleone, Münchenben a Kaufingerstrasse, New Yorkban a Fifth Avenue, Londonban a New Bond Street.
Milyen szakmai munka folyik az utcamenedzsment hátterében?
Az utcamenedzsment lokális menedzselési forma, több modellje is működik. Van a „központosított modell”, amelyet egy helyi erős cég vagy ingatlan tulajdonos működtet. Létezik az „együttműködő modell”, amelyben az érintettek egyenrangú félként vesznek részt. És van a „szerződéses modell”, amikor egy menedzsment szervezetet bíznak meg a szakmai feladatok elvégzésével.
Budapesten mi a jellemző modell?
A BUM működése során eddig mindegyikre volt és van példa. Főszabályként Budapesten többnyire a helyi vállalkozói akarat és együttműködés nyomán, lokális kezdeményezésként alakultak ki a tematikus utcák, terek.
Ön szerint „jól áll” Budapest a tematikus utcák, terek ügyében?
Vannak nagyon jól működő régi környékek, vannak dinamikusan feltörekvő új részek, de még rengeteg a kihasználatlan lehetőség.
Előző cikket ITT olvashatja!
További ajánlott cikkek a múltból
https://bevasarloutca.hu/cikkek/hirek/die-wiener-einkaufsstrassen-becsi-bevasarlo-utca-menedzsment
https://bevasarloutca.hu/cikkek/hirek/bevasarlo-utcak-es-kamara-becsi-modra
https://bevasarloutca.hu/cikkek/hirek/bevasarlo-utcak-olasz-modra
https://bevasarloutca.hu/cikkek/buminfo/10-eves-a-bevasarloutca-menedzsment