Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a bevasarloutca.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
további információ
Elfogadom
Nem fogadom el

Rólunk

A tematikusutca kifejezés egyedi hangulatot, a kiskereskedők közvetlenségét és ezen keresztül a főváros igazi arcát jelenti a budapestiek és a turisták számára. Igazi közösségi érték, ami élhetőbbé és közvetlenebbé teszi a főváros mindennapjait. A Bevásárló és tematikus utcák menedzsmentje (BUM) pedig felkarolja, segíti és összefogja az utcákat és az ott működő vállalkozókat, hogy a meglévő értékeket megőrizze, a meglévő közösségeket tovább építse.

 

Milyen a jó bevásárlóutca?

Nem titok, a BUM példaképe a bécsi bevásárlóutcák menedzsmentje, ahol folyamatosan arra törekszenek, hogy összhangot teremtsenek az ott élők, a turisták és a helyi vállalkozások között. Ezekben az utcákban jó élni és jó üzletet, vagy éttermet nyitni, vezetni is, miközben a látogatók számára megadnak minden olyan élményt és szolgáltatást, ami miatt a városba érkeztek.

 

Mit csinál a BUM?

Ápolja a meglévő értékeket, kulturális és egyéb programok szervezésével bíztatja arra a lakosságot, hogy aktívan vegyen részt a város életében és megismerésében. Összefogja a vállalkozásokat, hogy azok egymást ismerve és segítve működhessenek. Segíti az információátadást, és arra törekszik, hogy a főváros utcáiban egyre kevesebb üresen álló üzlethelyiséggel találkozhassanak az ottélők és a turisták. Népszerűsíti a tematikus utcákat, marketing tevékenységgel, kommunikációval támogatja a lokális kezdeményezéseket és képviseli az utcák véleményét és érdekeit a közéletben. Megtalálja azokat, akik közösen dolgoznak a főváros, a kereskedelem és a turizmus fejlesztéséért, és lehetőséget biztosít az utcákkal közös együttműködésre.

 

Hogyan jött létre?

A Bevásárlóutca menedzsmentet (BUM) a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara hívta életre. Bár az utcák fejlesztése az adott kerület és főváros városfejlesztésének és városmenedzsmentjének szerves része, a kamara által létrehozott BUM mindehhez az utcákban működő vállalkozások, üzleteket segítve járul hozzá.

 

Mit csinálnak az utcamenedzsmentek?

A már említett bécsi mintára a fővárosban is létrejöttek a bevásárlóutcák kereskedőit tömörítő menedzsment szervezetek. Ők szerves részei az utcák mindennapjainak, érzik, látják és kommunikálják a lehetőségeket és a problémákat, továbbá programokat is szerveznek. Az egyes utcák különálló szervezetei ugyanakkor az utcák szócsövei és a BUM informátorai is, amelynek köszönhetően egységgé állhatnak össze a város különböző, egymástól távol eső tematikus utcái.