Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a bevasarloutca.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
további információ
Elfogadom
Nem fogadom el

BUM kezdetek, avagy miért döntött úgy 2013-ban a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara, hogy létrehozza a Bevásárlóutca Menedzsmentet?

  • 2024 október 09.

Új sorozatunkban bemutatjuk, hogyan fejlődött a Bevásárlóutca Menedzsment - rövidítve BUM -, milyen sikereket ért el, milyen nehézségeket old meg és milyen jövőképet lát a vállalkozók támogatásában. A BUM egyszerre módszer, egyszerre üzleti közösség, melynek célja, hogy az élhető Budapest működéséhez járuljon hozzá. Antal Attilát, a BUM vezetőjét kérdeztük.

Mikor, milyen céllal hozta létre a BKIK a BUM-ot?

A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara a 2000-es évek eleje óta aktívan foglalkozik a főváros kereskedelmi helyzetével. A bevásárlóutca menedzsment projekt 2013-ban indult. Arra az időszakra vált jelentős mértékűvé az évtizedek óta működő fővárosi boltok, vendéglátóhelyek sorozatos bezárása, a tradicionális bevásárlási környékek és életterek funkcionális hanyatlása. Feltűnővé vált a belváros „kiüresedése”, „szlömösödése”, a fogyasztók drasztikus mértékű áramlása a divattá váló plázák irányába. A BKIK - Bécs ezirányú pozitív tapasztalatait alapul véve - azért hozta létre a Bevásárlóutca Menedzsmentet, rövidebb nevén a BUM-ot, hogy ezen keresztül tudjon segíteni a vállalkozások megmaradásában, az utcák-terek újbóli fellendülésében és az ebben együttműködő szakmai partnerek munkájának koordinálásában.

Hogyan illeszkedik a BUM és a BKIK működése egymáshoz?

Mindkét szervezet erős szakmai alapokon, egymással szorosan együttműködve, a vállalkozói érdekeket szem előtt tartva működik. A BKIK fő feladata, hogy a gazdasági verseny szabadságának tiszteletben tartásával, az önkormányzatiság elvén alapuló működéssel előmozdítsa a fővárosi egészének gazdaságát jelentő vállalkozások fejlődését és szerveződését, a BUM a lokális együttműködések és közösségek révén igyekszik a helyi kereskedelmet élénkíteni, erős kulturális és kommunikációs fókusszal.

A BUM alapítás óta eltelt időben mit sikerült megvalósítani a tervekből?

A BUM éves terv és éves költségvetés alapján dolgozik. A kezdeti és a menetközben formálódott terveinket eddig szinte hiánytalanul sikerült végrehajtani. A külső körülmények kedvezőtlen változása, mint például pandémia, vártnál magasabb rezsi és infláció időről-időre újratervezésre kényszerített minket, azonban folyamatosan keressük a fenntartható, innovatív megoldásokat.

Hogyan értékeli a BUM tevékenységét?

A nyilvánosság visszajelzései alapján eredményes és hasznos a BUM működése. A főváros különböző kerületeiben, megannyi kis és közepes vállalkozónak tudtunk és tudunk segíteni, tucatnyi társadalmi szervezettel és önkormányzattal sikerül partneri viszonyban együttműködni az elmúlt több, mint 10 év alatt. A folyamatosan változó gazdasági környezetben a BUM szakmai portfóliója is folyamatosan bővül és színesedik, hiszen az induláskor 7 budapesti terület, utca volt a partnerünk, számuk ma már 18. Itt fontos megemlítenem, hogy - tapasztalataink alapján - a rossz emlékű Covid időszakot követően a tematikus budapesti környékeknek gyorsabban sikerült talpra állniuk.

Mi a BUM terve a közeljövőre?

Stratégiánk lényege, hogy folyamatosan bővülő partneri kör számára, egyre hatékonyabb szolgáltatásokat legyünk képesek biztosítani. Ugyanakkor nem csak partnereink körét bővítjük folyamatosan, hanem együttműködő szakértőink számát is. Tudjuk, hogy a gazdaságélénkítés legfontosabb eszköze a forrásbevonás. Hiszünk az együttműködésekben rejlő szinergiákban, a vállalkozói társadalom erősítésének szükségességében.

 

 

Néhány cikkünk a kezdetekről

https://bevasarloutca.hu/cikkek/hirek/2013-ban-a-bum-menedzsmenten-keresztul-elert-kamarai-eredmenyek

https://bevasarloutca.hu/cikkek/hirek/vaci-utca-bevasarlonegyed

https://bevasarloutca.hu/cikkek/hirek/tematikus-utcakat-akar-budapesten-a-bkik

https://bevasarloutca.hu/cikkek/hirek/uj-partnerunk-a-fashion-street