Decemberben találkoztunk a milánói bevásárlóutca menedzsmenttel, pontosabban azzal a kinti egyesülettel, mely több mint 40.000 vállalkozást fog össze (300.000 alkalmazottal) a kereskedelem, turizmus és szolgáltatás területén. Ennek az egyesület komoly gazdasági és társadalmi súlya van, így részt vesz a különböző beruházásokban és fejlesztésekben is, mely a területen lévő vállalkozásokat érintik.
A központi iroda tanulmányokat és projekteket készít, melyekkel a vállalkozások fejlődését és összetartását szolgálják.
5 fő területen végzik tevékenységüket:
- Hálózatépítés
- Fejlesztések
- Kereskedelmi koordináció
- Urbanisztika
- Segítő központ
Az egyesületen belül 46 "bevásárlóutca" egyesület működik.
Ezek elsősorban promóciós feladatokat látnak el, valamint olyan fejlesztéseket kezdeményeznek, melyek a terület minőségének javítását célozzák.
- rendezvényeket szerveznek,
- e-kereskedelemmel, illetve
- az utcák egyediségének kialakításával foglalkoznak
- van saját biztonsági rendszerük (whatsup alapon)
- különböző kommunikációs csatornákat használnak (weboldal, hírlevél, magazin, közösségi média (facebook, instagram, twitter stb)).
A kinti vállalkozások hasonló problémákkal küzdenek, mint nálunk. Azonban van egy fontos különbség. Itt maguk a vállalkozók hívták életre ezt az összefogást, külső pénzügyi támogatás nélkül és azóta is működtetik sikeresen. Egyszerűen a benne részt vevők megértették, hogy közösen sokkal több dolgot érhetnek el egy városon belül, mint ha egyenként próbálkoznának.
A kint látottak közül leginkább a belső riasztó, biztonsági rendszer kialakítását vizsgáljuk meg és amennyiben van rá igény, akkor előkészítjük annak megvalósítását.