Megalakulás 2010
Tagok 20

20150310_121059

Tények

 

2009 júliusában a Király utcában tevékenykedő néhány üzlettulajdonos elhatározta, hogy közös eseményekkel és egy folyamatos együttműködés kialakításával próbálják felpezsdíteni a környék életét. A kezdeményezés a Király utcában érintett vállalkozók körében rendkívül sikeresnek bizonyult, így 2010 márciusában megalakult a „Királyutca-Designutca Klaszter”.

A Király utcában – a Deák tér és Nagykörút közötti szakaszon, mely a XIX. században Pest főutcája volt, amíg az Andrássy út ki ne épült, ezután a kereskedők utcája lett – a civil kezdeményezés fő célja, hogy visszahozzák a Király utca egykori fényét és ezzel újra a város érdekes, nyüzsgő kereskedelmi fórumává tegyék azt. A Király utca üzleteinek összefogásából alakult klaszter tagjai, az itt élő polgárokkal és más civil szervezetekkel együtt szeretnének javítani a környezet állapotán és életet vinni a jelenleg parlagon heverő üzletekbe! Ennek érdekében évente több rendezvényt szerveznek.

 

 

Eredmények

 

  • Tematikus utcánknak saját logója van és logóval ellátott egyen pólója is készült.
  • Közös törzsvásárlói kártya, minden résztvevő üzletben 5-20 %-os kedvezménnyel, melynek területe ki lett terjesztve 2012-ben, így az egész negyedben használható, nem csak a Király utcában (éttermekben, kávézókban, optikai üzletben, design üzletekben, stb.). Mára már több mint 170 vállalkozó fogadja el a kártyát (www.kultunio.hu)
  • A környékbeli hotelek ezt a KultUnio kétnyelvű törzsvásárló kártyát ajándékozzák (eddig cca. 450 szoba) a turistáknak budapesti tartózkodásuk idejére. A szobák belépőkártyájához (kulcsához) mint egy pluszszolgáltatást kapják a vendégek, majd az elutazáskor a szobakulccsal együtt visszaszolgáltatják a hotel részére.
  • Saját weboldal és facebook oldal, valamint az eseményeknek is van saját facebook oldala
  • Először a Budapesti Turisztikai Hivatal saját finanszírozásában és terjesztésében turisták részére 3 dimenziós térképet adott ki a Király utcáról (amely interneten is elérhető). 2013 óta pedig a BUM – BKIK nyomtat egy turisztikai térképet, melyen az utca is szerepel.
  • A Klaszter kérésére a VII. kerületi Önkormányzat kinyitott még 2011-ben 2 db üzletet és ingyenes használatra átadta művészeti műhelyeknek! Az egyik üzletet még 2011-ben egy kulturális egyesület számára, a másikat pedig 2013-ban adta vissza a Klaszter a megváltozott önkormányzati rendeletek miatt.
  • A Klaszter az elmúlt időben igyekezett a kapcsolatrendszerét bővíteni és új támogatókat, együttműködőket talált hosszú távú céljai elérésére.
  • 2013-2016 között működött a Rádió Q 99.5 alatt „KultUnio- Budapest Multikulturális Negyede programajánló műsora” minden pénteken 19 és 20 óra között, melyben a helyi vállalkozók hirdethették programjaikat. A közeljövőben szeretnénk egy angol nyelvű rádióműsort is létrehozni ugyanebből a célból.

 kiralyivasar

A Klaszter hosszú távú célja egy öngerjesztő folyamat beindítása, melyet maguk az emberek, valamint a Király utca lakberendezési-, design üzletei, éttermei által létrehozott közösségi akciók generálnak. Jó példája az alulról jövő civil kezdeményezéseknek.

 

Elmúlt évek eseményei itt.

 

 

Miért érdemes a Király utcába jönni?

Mert több típusú üzlettel találkozhat, legyen az lakberendezési, ruházati, virágüzlet, vagy épp ékszerész, pékség és megannyi hangulatos kávézó, szórakozó hely. A nap minden szakában talál valami jó időtöltést, változatos programjaikkal mindig új élményeket kínálnak az itt lévő szolgáltatók, kereskedők!

 

Küldetésünk

Egy olyan Király utca fejlődésének segítése, mely színes, tiszta, pezseg az élettől és kiérdemli a „Budapest legizgalmasabb utcája” nevet. Erősíteni fogjuk az utca multikulturális jellegét, hogy ne csak szép, hanem tartalmas is legyen. A régi történelmi múlttal rendelkező Király utca teret ad a kultúrának, valamint a tartalmas szórakozásnak, ahol mindig történik valami!