Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a bevasarloutca.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
további információ
Elfogadom
Nem fogadom el

Üzleti közösségekkel léphetünk Bécs nyomdokaiba

Bécsi mintára fejlesztenék a főváros 11 tematikus utcáját, ahol üzleti közösségeket hozna létre az utcákat koordináló Bevásárló és Tematikus Utcák Menedzsmentje (BUM). A fejlesztés többek közt a Bartók Béla utat, valamint a Falk Miksa és a Ráday utcát érintené. A smart street víziója szerint fellendül az utcai vásárlási kedv, eltűnnek az üres kirakatok és sokkal szorosabb lesz a vállalkozók közötti együttműködés.

Az információátadás a fővárosi okosgazdaság kulcsa, ezért a jövőben erre összpontosítva fejlesztik tovább Budapest tematikus utcáit. A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett nonprofit management cég bécsi mintára szeretne szorosan együttműködő üzleti közösséget létrehozni a bevásárló és tematikus utcákban.

„A Smart Street víziója nem egy új szolgáltatás a vállalkozók és a lakosság számára. Mi a kereskedők gondolkodásmódját szeretnénk hosszú távon megváltoztatni. A budapesti okosgazdaságot csak úgy teremthetjük meg, ha rávesszük a kereskedőket az információ megosztására. Ennek tökéletes alappillérei lehetnek a tematikus utcák, hiszen ebben a körben egyszerűen megoldható, sőt néhány utcában már most jól működnek az összefogások" – mondta el Antal Attila, a BUM Nonprofit Kft. igazgatója.

A szakértő azt is hangsúlyozza, hogy egy Smart City vagy Smart Street kezdeményezésben nem az informatikai fejlesztés a siker záloga, az okosgazdaság alapja az együttműködés és az információ.Majd hozzátette, hogy míg Budapesten 1 bevásárlóutcára 5 pláza jut, addig Bécsben egy plázára jut nyolc bevásárlóutca. A BUM igazgatója szerint ez nem a plázák ellen, inkább a tematikus utcák mellett szóló érv, amely közelebb viheti Budapestet Bécshez mind a turizmus, mind az élhetőség terén.

A budapesti okosutca-kezdeményezés egyik első, tesztjellegű projektje a kibérelem.hu létrehozása volt, ami a kiadó üzlethelyiségek mellé gazdasági információkat is szolgáltat a vállalkozóknak. Ezen a felületen a jövőben konkurenciaelemzések és megtérülési számítások is szerepelnének, így a vállalkozók már keresés közben fel tudnák mérni, hogy a leendő üzletük az adott helyszínen mennyire lesz rentábilis.

„Az utcákon belüli gazdasági együttműködés tökéletes példája a Bartók Béla út, ami öt év alatt, a szemünk előtt vált a világ legjobb 50 negyedének egyikévé. A fejlesztéseket itt sem lehet megúszni, de tökéletesen látszik, hogy a vállalkozók közötti kapcsolat, a közös rendezvények és egy dedikált menedzsment meghozzák az eredményt, nemcsak hírnévben, forintban is" – jegyezte meg Antal Attila.