Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a bevasarloutca.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
további információ
Elfogadom
Nem fogadom el

Egy világnap margójára

  • 2018 március 02.

Az idei esztendőben megközelítőleg 235 világnapot, nemzetközi akciónapot ünnepelünk a figyelemfelhívás jegyében, globálisan vagy számos országra kiterjedően. A Magyar Kultúra Napja, a Rákellenes Világnap, s az Idegenvezetők Világnapja már a hátunk mögött van a naptárban. Utóbbi szinte még csak órákkal ezelőtt zárult s annak ellenére, hogy éppen most élvezhettük az idei tél leghidegebb napjait, kirobbanó sikert könyvelhetünk el. A mostoha körülmények ellenére is közel 10.000 ember vett részt rajta.

Az Országháztól a Szent István Bazilikáig, a Nagyboldogasszony templomtól a Pesti Vigadóig, a Pál-völgyi-barlangtól a Tabánig, a pesti városfalak mentén, a Terézváros egykori villáit megtekintve, vagy éppen a sör magyarországi történetéről mindent megtudva tölthettük el ezeket a napokat.

  

45 buszos-, és 6 hajós túra, 3 különjáratú villamos és egy menetrend szerinti járat a BKK-val közös szervezésben, több mint 120 séta, épület megtekintés és tematikus programból válogathattunk február 22-25 között. Ezeken közel 120 idegenvezető vett részt, többen a járművek mellett, gyalogos túrákat is vezettek, és négy napon át csakis azon fáradoztak, hogy feledhetetlen élményekkel ajándékozzanak meg minket, utasokat, látogatókat. A végeredmény? A számos köszönő levél és a partnerek visszajelzései alapján, kirobbanó siker.

A rendezvény főszervezője a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK). Az eseménnyel a BKIK fő célja, hogy tovább erősítse Budapest turisztikai és gazdasági szerepét, egyúttal felhívja a figyelmet Budapest rejtett értékeire, az idegenvezetők szakmai felkészültségére és értékteremtő munkájára. A BKIK és a Bevásárló Utcák Menedzsmentje (BUM) azért is vállalt komoly szerepet a szervezésben, mert az egyik fő céljuk a Budapest területén működő vállalkozások és üzletek támogatása és népszerűsítése.

A kamara számára fontos az idegenvezetők helyzetének javítása, elismertségük fokozása. Nem csak azért, mert ők Magyarország nagykövetei, hanem azért is, mert ha az idegenforgalom jól teljesít, akkor az kihat a kereskedelemre és vendéglátásra, mely ágazatokban működik a legtöbb kis- és középvállalkozás is.

Természetesen a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ (BFTK), a Budapesti Vállalkozásfejlesztési Közalapítvány (BVK), mint társszervezők is temérdek munkaórát szenteltek annak, hogy mi, akik szerettük volna jobban megismerni városunkat, és annak történelmét, mesésen szórakozzunk. A budapesti idegenvezetőknek pedig volt dolga bőséggel, hiszen a főváros nevezetességeiből és történelmi értékeiből akad nem is kevés.

Ha ezúttal lemaradt a programokról, akkor már most jegyezze fel naptárjába, hogy jövőre részese legyen. De nincs ok elkeseredésre, hiszen a Bevásárló és Tematikus utcák egész évben várják a látogatókat különböző egyedi programokkal. Kísérje figyelemmel a www.bevasarloutca.hu vagy a www.bkik.hu oldalakat!