Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a bevasarloutca.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
további információ
Elfogadom
Nem fogadom el

„EGY BUDAPEST VAN!” — ÚJ STRATÉGIAI MUNKACSOPORTOT HÍV ÉLETRE A FŐVÁROSI TURISZTIKAI KEREKASZTAL

  • 2018 július 06.

„Egy a város, egy az érdek!” – akár ez is lehetne a mottója a Fővárosi Turisztikai Kerekasztal (FTK) legutóbbi ülésén született elhatározásnak, amely szimbolikus helyszínen, a Műjégpálya épületében működő Városliget Étterem és Rendezvényházban került megrendezésre. A Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ (BFTK) által koordinált, évszakonként összehívott turisztikai érdekegyeztető fórum tematikája ezúttal a fizikailag és morálisan tiszta Budapest köré összpontosult.

A tanácskozás első napirendi pontját a Liget Projekt eddigi eredményei, fejleményei szolgáltatták. Bán Teodóra, a BFTK ügyvezetője köszöntőjében méltatta a Liget Projekt jelentőségét, melynek eredménye egy újjászülető, négyévszakos Városliget lesz, ahol a repetitív, visszatérő vendégek is jól érzik magukat. 

Dr. Gyorgyevics Benedek, a Városliget Zrt. vezérigazgatója előadásában úgy vezette fel a 100 hektáros parkmegújítással járó Liget Projektet, mint Magyarország történetének valaha volt legnagyobb kulturális és tájépítészeti rehabilitációját. A Városligeten túlmutató tágabb nagyvárosi környezet felértékelődését is szolgáló, 250 milliárdos állami mágnesberuházás elkészülte plusz 1-1,5 millió látogatót jelent majd Budapestnek. 

A rendkívül értékes és széleskörű prezentáció a jelenlévő szakmai grémium, illetve az FTK tagok részéről egyértelmű elfogadottságot élvezett. Az előadás és az azt követően felmerült turisztikai szolgáltatói kérdésekre adott válaszok szintén a vezérigazgató teljeskörű felkészültségét és nyitottságát bizonyították. Felszínre kerültek az autóbuszos utasszállítást, parkolási logisztikai és ezzel közvetve a Városliget turistaforgalmát érintő kérdések. Örömmel fogadtuk, hogy a Városliget Zrt. kész a további egyeztetésekre, a mobilitási infrastruktúra flexibilis újragondolása céljából, a közpark-karakter fenntartása mellett. 

Ezt követően a BFTK munkatársai adtak évközi beszámolót a BFTK tevékenységéről. Pap Mária turisztikai divízióvezető a turistatájékoztatás fejlesztéséről és a külpiaci megjelenésekről adott tájékoztatást a Kerekasztal tagságának. 

Hargitai Árpád, a Budapest Card projektmenedzsere arra hívta fel a tagság figyelmét, hogy az utóbbi évben a BFTK másfélszeresére növelte az ingyenes kártyaelfogadóhelyek számát, akik üzletpolitikájukban is törekednek az overtourism negatív effektusainak csillapítására, ami azzal jár együtt, hogy a jövőben fokozottabban fókuszálnak a „City”-től távolabbi szolgáltatókra, a korábbi partnerek megtartásával. Deklarált cél a turisták 2-3 napos budapesti tartózkodásának 4-5 napra növelése, és ennek érdekében egy egységes, minden típusú szolgáltató irányába kompatibilis városkártya kialakítása.

Bán Teodóra felhívta rá a jelenlévők figyelmét, hogy különféle anomáliák állnak fenn a közterületek használatára, a turisztikai tevékenységekre, eltérő rendeletekre és engedélyekre vonatkozóan, mely egységesített szabályozást igényel, kiszolgálva a Budapest felívelő turizmusának folyamatát. Ez a szándék is tette időszerűvé az „Egy Budapest van!” címmel létrejött Stratégiai Nyilatkozat megfogalmazását, amelyet az FTK tagjai most első tervezetben kaptak kézhez. 

Stratégiai Nyilatkozat a Nemzeti Turizmus Stratégia és az MTÜ által elindított pozitív szakmai folyamatokat hivatott támogatni a fővárosi turisztikai szakma oldaláról. A deklaráció annak elismerése, hogy az elmúlt évek sikere, a fejlődés tempója és dinamikája csak és kizárólag rendezett és egységesített rendeletalkotással, a jogszerű és szankcionálható környezet kialakításával, kiemelten a közterületekre vonatkozó turisztikai és egyéb termékek, tevékenységek, rendezvények szabályozásával tartható fenn. A Nyilatkozat további kidolgozásának céljából a Fővárosi Turisztikai Kerekasztal egy új stratégiai munkacsoportot hívott életre.