Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a bevasarloutca.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
további információ
Elfogadom
Nem fogadom el

Ingyenes, értékesítési és közösségi médiatréninget szervez vállalkozóknak áprilisban a Bevásárlóutca Menedzsment (BUM), amelyből a leginkább bajba jutott ágazatok, a kulturális és vendéglátóhelyek is sokat profitálhatnak. A háromalkalmas kurzus szakértői közreműködéssel segíthet abban, hogy a nyitással együtt a vendégek is megérkezzenek Budapest bevásárlóutcáiba, és visszatérjen az élet a főváros ikonikus helyeire.

A BUM célja, hogy a főváros tematikus utcáiban lévő vállalkozásokat összefogja, segítse és népszerűsítse szolgáltatásaikat, támogassa az ott szerveződő kulturális és egyéb programokat. Ez a pandémiás időszak mindenki számára nagy kihívást okoz, de azoknak a vállalkozásoknak, amelyek ideiglenes bezárásra kényszerültek, az enyhítést követően is számos nehézséggel kell szembenézniük. A bevásárlóutcákban olyan kisvállalkozások, vendéglátóhelyek és kulturális terek működnek, amelyek már több évtizede emelik a város fényét és kedvelt turistacsalogató pontok. „A jelenlegi helyzet ezért sem kedvező számukra, hiszen a külföldi látogatók száma még sokáig el fog maradni a korábbiaktól. Ezzel a háromalkalmas tréninggel szeretnénk segítséget nyújtani abban, hogy hogyan is tudják magukat megismertetni a helyi közönséggel, hogyan építsenek ki ismét bizalmat az emberekben és hogyan tudják a gyakorlatban is sikeresen újraindítani a vállalkozásukat” – mondta el Király Gabriella, a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara által létrehozott, a kurzust szervező BUM, bevásárlóutca menedzsere.

 

Ugyan a Bevásárlóutca Menedzsment (BUM) Budapest 11 utcáját, városrészét fogja össze – az Art&Antique Street (Falk Miksa utca), a Bartók Béla Boulevard (Bartók Béla út), a Fashion Street (Deák Ferenc utca), a Haris bazár (Haris köz), a Király utca, a KultUnio (VI. és VII. kerület multikulturális negyede), a Liszt Ferenc tér, a Mikszáth tér és környéke, a Piacok, a Pozsonyi Piknik (Pozsonyi út) és a Ráday Soho (Ráday utca) – az április 26-án, 28-án és 30-án megtartott, egymásra épülő előadás-sorozaton minden érdeklődő vállalkozó és munkavállalói részt vehetnek. A kurzus során lehetőség nyílik a saját kérdések feltevésére, ráadásul a tapasztalataikat is megoszthatják a vállalkozók, hiszen a BUM arra is kíváncsi, melyek voltak a bezárás, majd az újranyitás kihívásai.

 

„A túlkínálat lesz a jellemző az újranyitás első hónapjaiban, amelyet követően sok tényező befolyásolja majd azt, hogy fennmarad-e ez a túlkínálat. Például attól, hogy elindul-e a turizmus, lesz-e következő hullám, vagy hogy mennyire tartózkodnak az emberek attól, hogy közösségbe menjenek” – mondja el a kurzust tartó értékesítési szakértő, Baranyai Dávid. Mint kifejti, „az értékesítés is egy szakma, amit ugyanúgy meg kell tanulni, mint az asztalos-, a cipész-, a festőmesterséget, miközben vannak olyan könnyen elsajátítható módszerek, amikkel gyorsan tudunk eredményeket elérni. Ahhoz, hogy valaki vásároljon tőlünk három tényezőre van szüksége: hogy tudjon rólunk, bízzon bennünk és szakértőnek lásson minket. Ezekre mind van ráhatásunk. Ha ebből bármelyik hiányzik, nem valósul meg a vásárlás. Pontosan erről lesz szó ezen a három előadáson, hogy hogyan tudják ezt a kommunikációt előkészíteni és megvalósítani az online és offline kommunikáció során a vállalkozók.” A szakértő azért felhívja a figyelmet, az értékesítés nem sprint, hanem összehangolt, felépített és rendszeres tevékenység. „Ha megtanulunk rendszerben gondolkozni, akkor sokkal nagyobb az esélyünk a sikerre.”

 

Akiknek igazán nagy szükségük van a segítségre a vendéglátás mellett, azok a kulturális élet szereplői. És sokszor ez a két tevékenység kéz a kézben jár: egy finom vacsora mellett meghallgatott élő jazzkoncert, vagy egy kávéval végig ült irodalmi szalon, esetleg egy színházi előadás utáni, éjszakába nyúló beszélgetés kedvenc helyünk teraszán. Egy ilyen gyorstalpaló a kulturális élet szereplőinek hatékonyabb és pontosabb közönségelérést adhat, amire azért is szükség van, mert nemcsak a vállalkozók, az emberek is nehéz anyagi körülmények közé kerültek az elmúlt egy év során, így nem csoda, ha az újranyitást követően kétszer is meggondolják majd, mire költik a forrásaikat. „Azt hiszem ennek a szegmensnek van a legkönnyebb és legnehezebb dolga egyszerre. Könnyű mert ez a téma nagyon könnyen eladható. A nehézsége viszont az, hogy nagyon sok ilyen hely van ma Budapesten.” Mint mondja, a social media eszközeivel, akár hirdetések nélkül is növelhetjük pár száz fővel a követőink számát, és még nagyobb figyelemre számíthatunk, ha a nyitási folyamat folytatódik. „Ezek a csatornák nem csak az újranyitási pillanatban használhatók. Folyamatosan képesek szűrni és beterelni hozzánk a tevékenységre nyitott célközönséget.”

 

Részletek: https://bevasarloutca.hu/ujranyitasi-trening-vallalkozoknak