Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a bevasarloutca.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
további információ
Elfogadom
Nem fogadom el

#újranyitvaBP - Tudatos fogyasztást ösztönző programmal és 50 millió forint támogatással startol a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara Szolidaritási Alapja

  • 2021 június 18.

A vendéglátóipar mellett más helyi, budapesti vállalkozásokat is segít majd a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara pénteken elstartolt fogyasztásösztönző programja. A koronavírus-járvány okozta válsághelyzet hatásainak enyhítését célzó kezdeményezés keretében 50 millió forintnyi induló pályázati forrást juttatnak rászoruló cégeknek, #újranyitvaBP néven tudatformáló mozgalmat indítanak és az alap további bővítése érdekében is kampányba kezd a kamara.

Az újranyitást követően a vállalkozásoknak számos, a pandémia okozta piaci kihívással kell megküzdeniük. Míg az ország fővároson kívüli részében átlagosan a foglalkoztatottaknak csak a 34%-a dolgozik a piaci alapú szolgáltatószektorban, és ott is elsősorban belföldi vendégeket kiszolgálva, Budapesten a munkavállalók 62%-ának a megélhetése függ ettől a szektortól. A fővárosi vendéglátás ráadásul jelentős részben a várhatóan még hónapokig akadozó külföldi turizmusra optimalizálta működését. A nyári időszakra jellemző hullámzó forgalom pedig további sokkot jelenthet az eddig túlélő vállalkozók számára.

Erre a válsághelyzetre reagál a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) több elemből álló fogyasztásélénkítő programja. A kezdeményezés egyik legfontosabb eleme az idén tavasszal bejelentett Szolidaritási Alap, amelyből 50 millió forintnyi induló keretet szánnak a fővárosi vendéglátás forgalmában tapasztalható kritikus hullámzás kiegyenlítésének támogatására. A program keretében budapesti vendéglátóhelyek pályázhatnak olyan 10-50 fős közösségek vendéglátására, akik a pandémia mindennapjaiban hősiesen helyt álltak a az ország működésének fenntartása érdekében (például az egészségügyi dolgozók, a rendfenntartók, a pedagógusok, a szülők, a kereskedelmi dolgozók vagy az áruszállítók). A nyertes pályázatok eseményfinanszírozási támogatása fogyasztási kuponok formájában valósul meg. Az induló keretből 10 ezer fő egyszeri 5 ezer forintos vendéglátóipari fogyasztását fedezi majd így a BKIK.

 

„Miközben együtt ünneplünk és örülünk annak, hogy Budapest újra nyitva lehet, a tavalyi tapasztalatok ismeretében nagyon aggódunk vendéglátóipari kisvállalkozásaink jövője miatt. A nyitás utáni fogyasztási láz lecsengése, a külföldi vendégek és az üzleti események hiánya, továbbá a budapestiek nyári víkendekre és szabadságra való elutazása miatt erősen ingadozó kereslet várható az előttünk álló hónapokban. Most tehát az a legfontosabb, hogy a járvány előtti forgalom mielőbb stabilan visszaálljon, amihez összefogásra van szükség. A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamaránál ezért a Szolidaritási Alap forrásainak a fogyasztásösztönzés érdekében való bevetésén túl közösségi kampányba kezdünk és folytatjuk a bajba jutott vállalkozásokat támogató alapunk gyarapítását is. Itt az ideje, hogy mindenki a maga módján tegyen a környezetéért: fogyasszunk és vásároljunk kedvenc helyeinken és ajánljuk azokat ismerőseinknek, ezzel segítve a túlélésüket! Az üzleti szféra szereplőit pedig arra kérjük, ha tehetik, járuljanak hozzá kezdeményezésünkhöz, ezzel pedig a fővárosi vállalkozások megmentéséhez” – mondta Nagy Elek, a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara elnöke.

A kuponprogram mellett a BKIK mozgalmat indít a tudatos fogyasztás ösztönzése érdekében: arra kérik a budapestieket és a fővárosba látogatókat, hogy a mindennapokban felkeresett helyeiken ne csak vásároljanak, fogyasszanak, hanem ajánlják másoknak is az üzletet a kampány #újranyitvaBP hashtagjével saját közösségi oldalaikon, így is támogatva a helyi vállalkozások és szolgáltatók forgalmának növelését és túlélését. A mozgalmat olyan ismert budapestiek is támogatják, mint például Király Nóra, a Fiatal Családosok Klubjának alapítója, Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat szóvivője, Kautzky Armand színművész, dr. Kulcsár Krisztián, a Magyar Olimpiai Bizottság elnöke, Semsei Rudolf, étteremtulajdonos vagy Asztalos István, az Étrend Magyar Konyhafőnökök Egyesület elnöke.

A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara kampányának részeként továbbra is kéri az üzleti szféra szereplőit, hogy direkt támogatással csatlakozzanak a kamara bajba jutott cégeket segítő Szolidaritási Alapjához. A felhívással elsősorban a válságban kevésbé sérült nagyvállalatokat, a HIPA kedvezményben részesült cégeket, valamint tagsági díjuk felének elengedését igénylő önkéntes tagjait szeretnék elérni.

A BKIK fogyasztásösztönző kampányának és eseményfinanszírozó programjának részletei, valamint a pályázati feltételek itt olvashatók június 18-ától: https://ujranyitvabp.bkik.hu/#