facebook share

Megjelenés dátuma: 2014. július 8.

A Bevásárló és Tematikus utca Nonprofit Kft. elemzéseket végzett a jelenleg és jövőben használható marketing eszközök területén, hogy a programban résztvevő vállalkozások számára minél hatékonyabb kommunikációs lehetőségeket találjon. Az eredmények és a piaci tendenciák azt mutatják, hogy a jövő az online kommunikációs felületek megerősítésében van. Felmérve a lehetőségeket előkészítő munkákat kezdett meg a BUM Nonprofit Kft., hogy a lehető legjobb csatornát találja meg, így jutott el a jövő egyik leghatékonyabb eszközéhez, a mobil applikációhoz.

Miért on-line?

Ahogy világszerte nő az okos telefonok piaci részesedése, úgy Magyarországon is egyre többen használnak smart mobilokat, sőt egyre többen igyekeznek kiaknázni az okos készülékek kínálta számtalan lehetőséget.

Az okos telefonok egyik vonzó jellemzője, hogy tulajdonosaik az applikációk segítségével egyedivé tehetik készüléküket. A magyar felhasználók is előszeretettel töltenek le alkalmazásokat: már 2012-ben is a megkérdezettek 67 százaléka használt rendszeresen általa letöltött applikációkat, 2013 év végén pedig már 89 százalékuk, ráadásul minden negyedik felhasználó több mint tíz általa letöltött alkalmazást aktívan használ.

Környékbeli országokkal összehasonlítva Magyarországon a legnagyobb az internetpenetráció, 62% az internetet szinte naponta használók aránya. Okos telefonját, tabletjét pedig az internetezők 63%-a hívja segítségül, amikor felmenne a netre. Az emberek Magyarországon is hétköznapi helyzetekre keresnek megoldást az interneten, olyan szolgáltatásokat használnak, melyekkel egyszerűbbé, kényelmesebbé tehetik az életüket.

 Google applikacio

Forrás: 2013-as hivatalos Google publikáció


Változnak a társadalmi szokások

Az okos telefonok gyors, globális terjedése gyökeresen átalakította a kommunikációt és az internethasználatot. Most a gyorsan változó okostelefon-használatnak egy új szakaszába lépünk be, és az emberek a társadalom minden rétegében az alkalmazásokat keresik. Ez mindenre igaz, a vásárlástól és a napközi otthonos gondozástól kezdve, a hatóságokkal folytatott kommunikációig és a közlekedésig. Az alkalmazások fontosabbá válnak, mint maga a telefon márkája vagy típusa.

Lehetőségek

Kutatások szerint a fogyasztók először online keresik a termékeket és szolgáltatásokat, mielőtt ténylegesen felkeresik az eladót vagy szolgáltatót. A megfelelő online jelenlét alapvető a sikeres B2C üzletekhez ebben az évtizedben. Ezért a mobil alkalmazások fontos marketing és értékesítési csatornákká nőtték ki magukat és olyan előnyökkel rendelkeznek, amellyel más eszközök nem képesek versenyezni. A mobilalkalmazás tagadhatatlan előnye a kifejezetten telefonok által biztosított lehetőségek kiaknázhatósága.

A jövő

Nagyjából húsz százalékkal csökken az uniós országokban a mobiltelefonálás költsége, és jelentősen olcsóbb lesz a mobilinternet használata is. Az Európai Unió rendelkezése nyomán idén júliustól tovább csökkennek a külföldi mobiltelefon használat költségei, vagyis a roaming díjai, azonban jövőre már roaming sem lesz. Az Európai Bizottság az idén megszavazta, hogy jövőre teljesen megszüntetteti a roamingdíjak alkalmazásának lehetőségét a szolgáltatók számára.

ora_Bum_hirlevelhez

Egyszóval rengeteg lehetőséget és információt rejtenek az applikációk, melyeket érdemes időben kiaknázni.

Forrás: Kozma Aletta mobil applikációs prezentációja 2014.