facebook share

Megjelenés dátuma: 2015. 07. 08.

Találtunk egy cikket, amit úgy gondoltuk, hogy minél több emberrel meg kell osztanunk, így ebben a hónapban Önöknek is eljuttatjuk. Bár a cikk év elején készült, amit ír, teljesen aktuális.

A cikk forrása: http://www.online-marketing-akademia.hu/blog/2015/01/online-marketing-trendek-2015/

Cikk írója: Fehér Márton (OMA)

 

„Átgondoltuk, összegeztük, és most leírjuk Neked azokat a trendeket, melyek mentén szerintünk a legbiztosabb a siker 2015-ben. Figyelj, és gondold át melyek azok a pontok, ahol fejlődnöd változtatnod kell! Semmiről sem maradtál még le, év eleje van, van idő mindent kivitelezni, csak csináld!

Van állandó friss tartalmad?

Az óriási reklámzaj miatt egyre immunisabbá válnak a direkt hirdetésekkel szemben a felhasználók. Ezért arra figyelnek, aki nem próbál meg egyből értékesíteni számukra. A tartalommarketing nem más, mint folyamatosan olyan értékes tartalmat sugározni, amely képes megfogni az emberek figyelmét és érdeklődését egy bizonyos téma iránt. Az így bevonzott érdeklődők úgy kapják meg az őket érdeklő információkat, hogy nem érzik, hogy fenntartással kellene kezelni a tartalom előállítóját, hiszen, az nem akar nekik semmit eladni. Így sokkal könnyebben kialakul a bizalom és a kötődés a kommunikátor (vállalat, brand) és a tartalom fogyasztója között.

A tartalommarketing segítségével észrevétlenül tudod terelni az érdeklődőket az igényesebb (drágább) megoldások felé és remek lehetőség egyben a cég szakértői imázsát is felépíteni a leendő vásárlókban, hogy aztán ne legyen kérdés, hogy kinél vásárolnak.

2015-ben már egyre több vállalkozás ismeri fel ennek a jelentőségét és kezdi megtölteni értékes tartalommal a rendelkezésre álló saját és közösségi felületeit, éppen ezért a zaj ezen a területen is nőni fog. Ügyelj tehát hogy jobb, érthetőbb, fogyaszthatóbb, és a célcsoportnak relevánsabb és aktuálisabb tartalmat kínálj mint mások!

Láss a számok mögé, és dönts okosan!

Egyre inkább előtérbe kerül a hatékonyság az online reklámkiadások terén is, ezt pedig csak úgy lehet szem előtt tartani, ha egzakt, számokkal igazolt megtérülése van a hirdetéseknek. Ezen felül egy honlap látogatóinak még teljesebb és kényelmesebb kiszolgálását is nagy mértékben segítik a látogatói viselkedés elemzések, amelyek szintén méréseken alapulnak. Egyre növekszik az igény a jól beállított mérési rendszer iránt. Az eszközök rendelkezésre állnak bárki számára (pl. Google Analytics), azonban tudásra van szükség a működtetésére.

vállalati tréning felkéréseink alapján azt látjuk az elmúlt pár hónapban, hogy a hazai vállalkozások között 2015-ben minden bizonnyal a webanalitika lesz a sláger téma az online marketingen belül. Az egyik legköltséghatékonyabb megoldás ugyanis az, ha ugyanabból a pénzből jobban, hatékonyabban tudsz reklámozni.

Ugye Te is remarketingelsz?

remarketing olyan high-tech hirdetés célzási megoldás, amely lehetővé teszi, hogy meg tudjuk állapítani a felhasználóról, hogy járt-e már korábban a honlapunkon, sőt azt is tudhatjuk róla, mely aloldalainkat nézegette, ezért sejthető, hogy mely termékünk vagy szolgáltatásunk után érdeklődött már korábban, így a számára releváns terméket tudjuk hirdetni. Már jó pár éves múltra tekint vissza a remarketing, az elterjedése mégis sokat váratott magára.

A legtöbb vállalkozás esetében előnyös a remarketing hirdetések kihasználása, különösen ott, ahol nem azonnal döntenek az érdeklődők a vásárlásról. Beállítás kérdése, hogy mennyi ideig szeretnénk őket még elérni az utolsó látogatás után hirdetésekkel. Vásárlói szokásokhoz, a döntési ciklushoz lehet igazítani a remarketing kampányt.

Óriási ütemben fejlődnek a legnépszerűbb hirdetési rendszerekben (Google AdWords, Facebook) a remarketing célzás beállítási lehetőségei, és egyre több hirdető ismeri fel a jelentőségét. 2015-ben hatalmas robbanásra számítunk a remarketing használatát illetően, illetve további még szofisztikáltabb technikai megoldások fognak napvilágot látni ezzel kapcsolatban.

Egyre többet költünk reklámokra

A digitális reklámköltés jelentős növekedését várjuk (becslésünk szerint 15-20%-kal fog növekedni az online költés 2015-ben). A különböző online hirdetési szegmensek között a közösségi média és a mobilfelhasználókra célzott hirdetések növekedése lehet a leglátványosabb. Ami még egy figyelemre méltó trend, hogy egyre több nagyvállalat csoportosítja át TV hirdetésekre szánt büdzséjét online videohirdetésekre.

Az email marketing nem a múlté!

Talán meglepő, hogy egy 2015-ös online marketing trendeket bemutató bejegyzésben egyáltalán beszélünk az email marketingről,  pedig bőven itt a helye a trendi megoldások között, igaz nem úgy mint régebben. Nagyobb a verseny, egyre több a spam, folyamatosan erősödik az emberek önvédelmi mechanizmusa ezek ellen. Egyre kevésbé szeretnek feliratkozni, más hívószavak kellenek, más motiváció szükséges, hogy megkapjuk az emailcímet, és egyre több technikai kritériumnak kell megfelelni ahhoz, hogy az üzenet a végén célba érjen, és olvasható, élvezhető maradjon bármilyen eszközön.

Az email marketing a mai napig az egyik legfontosabb és legköltséghatékonyabb online marketing eszköz, főleg akkor, ha kihasználjuk azokat az automatizált megoldásokat, amelyek hazánkban még széleskörűen nem elterjedtek. A trend már az egyénre szabott, automatikus, de mégis tömegesen küldött tartalom. Igaz ennek gyors térnyerésére nem számítunk, hiszen ezek használata feltételez némi edukációt és egy bejáratott, igényes marketingszoftvert.

Minden a videózásról fog szólni!

Egyes felmérések szerint a 2017-re a teljes webes forgalom 3/4-e a videózáshoz fog kötődni. Ha ma valaki egy email tárgymezőjében használja a “video” szót,  az átlagosnál akár 20%-kal magasabb megnyitási arányokkal is számolhat – érdemes tehát az egyes online marketing megoldások közötti kapcsolódási lehetőségeket is kihasználni.

A videók megtekintésének exponenciális növekedése egyértelműen a mobil tartalomfogyasztás térnyerésével magyarázható. Ma már sokkal szívesebben néznek meg a látogatók egy pár perces videót, minthogy annak a néhány oldalas írásos lenyomatát elolvassák. Ráadásul a videó jelentősen lecsökkenti a szkennelés (átolvasás) lehetőségét, hiszen míg egy szöveget könnyen végiggörgetünk, átugrunk benne részeket, a videónál nem jellemző a “beletekerés”.

A videókkal kapcsolatban fontos azt is megjegyezni, hogy eddig egyértelműen a YouTube uralta ezt a területet, de a jelek azt mutatják, hogy a Facebook bejelentkezett erre a pozícióra, és egyre erőteljesebben dolgozik azon, hogy kiszolgálja a fogyasztók és persze a marketingesek igényeit. A Facebokra feltöltött videók jóval nagyobb elérést kapnak, mint egy ugyanitt megosztott de a YouTube-ra feltöltött videó, valamint a videók minőségén is sokat javított a közösségi oldal az elmúlt időszakban. A marketingesek a videók analitikájáról egyre professzionálisabb jelentéseket tudnak létrehozni, legyen szó Facebookos vagy YouTube-os videóról, és persze mindkét rendszerben a reklámozás terén is egyre több az újdonság. Ebből a párharcból pedig, mi marketingesek csak jól jöhetünk ki, hiszen egyre profibb eszközökkel tudjuk videós üzeneteinket eljuttatni a potenciális célközönséghez.

Hatalmas a reklámzaj, de van kiút

Talán nem túlzás azt állítani, hogy az okos eszközök révén a cégek beférkőztek az emberek legintimebb privát szférájába. Ugyanakkor az is igaz, hogy az emberek többsége az elmúlt évtizedben szinte immunissá vált a reklámokra. Így 2015-ben azok a cégek tudnak nyertesen kikerülni a reklámzajból, melyeknek szokatlan helyeken, szokatlan formában és rendkívül releváns tartalommal sikerül megszólítaniuk a célközönségüket. Ehhez azonban okos, és tudatos marketingre van szükség, ebben pedig még van hova fejlődni 2015-ben Magyarországon.

Mikroszegmetáció és a BIG DATA: ugye így csinálod?

A piac soha nem egy homogén közösség, hanem minden esetben különböző fogyasztói csoportok összessége. Az ügyesebb marketingesek már évek óta dolgoznak azon, hogy a piacot a lehető legszűkebb réspiacokra bontsák fel. Az egyes csoportok tagjai nagyon egyforma tulajdonságokkal rendelkeznek, nem csak annyi a közös bennük, hogy például egykorúak, hanem messzemenőkig azonos tulajdonságokkal rendelkeznek akár egyéb demográfiai, geográfiai, pszichográfiai és szociográfiai adatokban is.

A trend az, hogy egyre több csatornán használjuk a BIG DATA lehetőségeit, és ezekből az adatokból szegmentálunk, szűrünk, és tesztelünk.  Az adat a XXI. század legértékesebb valutája, ennek megfelelően azt birtokolni, és felhasználni az egyik legfontosabb lépcsője a sikeres marketingnek.

Mobil, mobil, mobil: lehet hogy el vagy késve?

2015-re végérvényesen átszőtte a mindennapjainkat az internet, a zsebünkben, a kezünkön, az autónkban és a szemünk előtt is ott a rengeteg információ. Azok a cégek, akik ma még nincsenek felkészülve erre az ezerféle eszközön lehetséges tartalom fogyasztásra, biztosan vesztesei lesznek ennek az évnek. 2015-ben már csak azok a cégek könyvelhetnek el jelentős eredményeket, melyek eszköz független és letisztult egyszerű felhasználói felületekkel várják a konkrét üzleti célokat végrehajtó a látogatókat.

Ugye a Te honlapod is mobilbarát már?

A konverziós útvonalak szerepe

Az online megjelenési formák sokszínűsége és a webanalitika fejlődése eredményezte, hogy ma már sokkal összetettebben gondolkodunk a hirdetések eredményességéről. A vásárlást megelőző időszakban jellemzően akár többször, többféle csatornán keresztül találkoznak az érdeklődők 1-1 vállalkozással, illetve azok termékeivel. Vannak olyan megjelenési formák, amelyek tipikusan az első találkozási pontot jelentik, majd más csatornák a vásárlási gondolat megérlelődésében játszanak komoly szerepet, míg a legtöbb konverzió (vásárlás, ajánlatkérés, visszahívás kérés, röviden a hirdetési cél teljesülése) jellemzően a keresőkből szokott érkezni.

Nem szabad megfeledkezni arról, hogy a keresőkön kívüli megjelenések mind-mind hozzájárultak a konverzióhoz. Sőt elképzelhető, hogy ha az első találkozás lehetőségét elvennénk, akkor nem is jönne létre a kívánt végkifejlet. Ezeket az útvonalakat – a megfelelő tudás birtokában – ma már bármelyik hirdető képes feltérképezni.

2015-ben egyre több olyan integrált online kampányt fognak tervezni a hirdetők, amelyben tudatosan építik fel ezt a konverziós útvonalat és a megfelelő pontján a folyamatnak a megfelelő információt adják az érdeklődőknek, mert tudják, hogy a hatékony hirdetési  kampány több lépésben éri el a felhasználókat, melynek lépései mind-mind összefüggésben állnak egymással. Egyre nagyobb hangsúlyt fognak fektetni a hirdetők az online hirdetési formák sokféleségére és azok tudatos összehangolására.

***

Láthatod, hogy 2015-ben mi nem abban látjuk a jövőt, hogy az ügyfeleid, okosórát hordanak, és ott kell majd reklámoznod, és nem is abban, hogy egy eszközt válassz ki és csak ott marketingezz, és minden mást dobj el. Nem. Az eszközök változnak, egyes elemek frissülhetnek, de a logika ugyanaz: RENDSZERT kell felépítened (melynek fontosabb elemeiről fentebb olvashattál). Egy láthatatlan marketingrendszert, mely a háttérben dolgozik, és Neked csak irányítani kell, és csavargatni a potmétereket, azaz optimalizálni.

Persze lehet mondani, hogy a fenti lista nem teljes, ez nézőpont és fókusz  kérdése. Ha úgy érzed van olyan trend, ami még beleillene a posztba, vagy Nálad ebben az évben az lesz a fő irányvonal, akkor feltétlenül írd meg hozzászólásban!

Sok sikert a megvalósításhoz 2015-re!”