facebook share

Megjelenés dátuma: 2014. november 14.

A novemberi számmal kezdetét veszi egy rövid cikksorozat, mely az online marketing témájával foglalkozik. Látva a piaci tendenciákat, nagyon fontosnak tartjuk, hogy megismerjük ezt az eszköz csoportot, hiszen a jövőben egyre inkább az online világ lesz a színtere az üzleti életnek.

 

A legutóbbi globális gazdasági válságnak köszönhetően több cég tönkrement, illetve a fejlődés, az építkezés, a növekedés lelassult.

Az online világ ugyanakkor továbbra is hatalmas lehetőséget rejt: egyre nagyobb figyelem hárul ugyanis a költséghatékony és mérhető megoldásokra, valamint lehetőség van új piacok szerzésére is rajta keresztül!

A recesszió hatására, a fogyasztók egyre inkább, és tudatosan az online vásárlási megoldások felé fordulnak, azok egyszerű használata, és ár-összehasonlító funkciójuk miatt. Magyarországon is megszaporodtak az ilyen típusú weboldalak az elmúlt pár évben.

Ezzel párhuzamosan a kiskereskedőknek fel kell ismerni a tényt, hogy ezekkel az oldalakkal ők is sikereket érhetnek el: a trend az, hogy az életben maradáshoz meg kell jelenniük online is, például ilyen ár-összehasonlító oldalakon, lehetőleg minél versenyképesebb árakkal.

Az online marketing egyre zajosodó világában, igenis törekedni kell a kreatív megoldásokra, mert különben beleveszünk a tömegbe. Régebben online megjelenni már maga volt “a különbség”, ma azonban ez már nem különböztet meg. – készült a marketingotletek.hu oldalon található cikk alapján

 

Fontos, hogy ismerjük az online marketing eszközeit, mert azok megfelelő használatával javíthatjuk cégünk ismertségét és működésének hatékonyságát. Alább röviden egy-egy definíció, hogy mi is az az online marketing és milyen eszközei vannak.

„Az online marketing definíciója

Az online marketing folyamat egyszerűen megfogalmazva termékek és szolgáltatások reklámozása és eladása az interneten. Ellentétben a hagyományos reklámeszközökkel, az online marketing eszközei a célcsoportot interakcióra, visszajelzésre késztetik.

Az online marketing eszközei

Hirdetések

Hirdetések, melyek az adott weboldal termékét hirdetik. A hirdetésre kattintva a hirdető weboldalára kerülünk. Több fajtája létezik, mint a banner, ragadós hirdetés, átúszó hirdetés, gombok, szöveges linkek, stb.

  A vírusmarketing

A vírusmarketing általában valamilyen multimédia eszközt használ, általában videót, képet, néha hanganyagot. Gyakran olyan reklámról van szó, amelyről eleinte nehezen mondható meg, hogy az tényleg reklám, például csak a videó végén jövünk rá. Célja, hogy szórakoztató tartalmával a felhasználók között megosztással (vírusként) terjedjen.

  E-mail marketing

E-mail marketing során a weboldal promóciós hírlevelet küld a levelezési listára feliratkozott személyeknek. Amennyiben nem iratkoztunk fel a hírlevélre, mégis ilyen tartalmú, nem kért levelet kapunk, azt spam-nek nevezzük.

  A Rich-media

A Rich-media a bannerhez hasonló hirdetési típus, azonban az a kattintásnál többre késztet. Lehet az kép, videó, animáció, hang, vagy ezek valamilyen ötvözete, a lényeg, hogy valamilyen aktivitást generáljon. Ilyenek az egyes weboldalakon feltűnő fél perces játékok, melyeket végigjátszva a hirdető oldalán találjuk magunkat.

  A keresőmarketing

keresőmarketing (Angolul SEM, Search Engine Marketing) az online marketing egy olyan fajtája, ahol bizonyos eszközökkel növelik egy weboldal megjelenését a keresőmotorokban. Eszközei között szerepel a keresőoptimalizálás, fizetett hirdetések és fizetett listázások.

  A webanalitika

A webanalitika ugyan nem hirdetési eszközi, viszont a weboldalak látogatottságát, és az azt okozó adatokat méri és elemezi. Ezzel az eszközzel felmérhető, és az adatok helyes felhasználásával elérhető egy oldal sikeressége.” Forrás: http://www.matebalazs.hu/online-marketing.html#ixzz3IOOkvNp3

Untitled Forrás: http://www.online-marketing-akademia.hu/ingyen-online-marketing-tanfolyam/

Természetesen többen többféle módon foglalkoznak a témával, akár az interneten is tucatjával találhatunk az online marketing témaköréhez kapcsolódó cikkeket, leírásokat. Célunk, hogy felhívjuk ennek fontosságára a vállalkozók figyelmét, mert hiába egy jó ötlet, ha nem jut el vagy nem megfelelő módon a fogyasztókhoz, akkor az a vállalkozás halálát is okozhatja.

Következő hírlevelünkben további részleteket is megtudhat majd erről a témáról!