facebook share

Megjelenés dátuma: 2014. április 11.

A bécsi bevásárlóutca menedzsment szervezete a Bécsi Kereskedelmi Kamara alá tartozik. Ausztriában kötelező a Kamarai tagság, melynek köszönhetően jelentős költségvetéssel rendelkeznek és cserébe igen széles szolgáltatási körrel állnak a vállalkozások rendelkezésére.

A Bevásárló utcák menedzselése 1993-ban kezdődött, akkor összesen 6 utcával és két menedzserrel. Bécs számára valódi siker történet ez a szervezet, mely mindent megtesz az utcákért és az ott lévő vállalkozásokért. A rendszer úgy épül fel, hogy az egyes utcákban egyesületek működnek, melyet az ott lévő vállalkozók hoznak létre. Ezen egyesületek tagjai az adott utcában lévő vállalkozások (illetve iskolák, intézmények és néhol templomok is). A tagsági arány függ az utca frekventáltságától, hosszától, illetve a vállalkozók összetételétől. Jellemzően az utcában lévő vállalkozások 30%-a lép be az egyesületbe. Minden egyesületnél van tagdíj-fizetési kötelezettség, melyet az események előfinanszírozására és hirdetésekre, marketingre költenek. A Bécsi Bevásárló utca menedzsment csak azon utcákkal tud foglalkozni, ahol van egyesület. Tevékenysége elsősorban marketing és lobby tevékenység. Néhány főbb adat:

A Bécsi Bevásárló utca menedzsment 80 utcai egyesülettel van kapcsolatban, ez 20.000 üzletet, 120.000 alkalmazottat, 9,5 milliárd EUR értékű eladást, 8000 tagot és cca 660.000 látogatót jelent évente az utcákban.

A Bécsi Bevásárló utca menedzsment a következőket nyújtja, illetve segít benne:

  • Bevásárló utca menedzserek és piac menedzserek munkája
  • Média felületek begyűjtése és szétosztása kedvező áron
  • Promóciós kampányok lebonyolítása, hozzá kapcsolódó termékek szétosztása
  • Közös weboldal – http://www.einkaufsstrassen.at/
  • Bevásárló utca Fesztivál összefogása és promotálása szeptemberben
  • Karácsonyi kivilágítás
  • Közvetlen vonal a rendőrséghez sms formájában (megelőzés és tájékoztatás)

 

A Bevásárló utca menedzsmenten belül 39 ember dolgozik. Ebből 17 fő bevásárló utca menedzser, 2 fő piac menedzser, 5 fő üres üzletek részleg, 3 fő POOL – együttműködés közvetítő részleg, 1 fő egyesületek létrehozását segíti, 1 fő a karácsonyi kivilágítással foglalkozik, 2 fő az események szervezésével, 1 fő PR és marketing, 5 fő az adminisztrációért felel és végül a vezetés 2 fő.

Két típusú bevásárló utca menedzser van:

  1. Az egyik típus: kettő vagy három utca tartozik hozzá, ahol ismeri az egyes tagokat és szinte napi kapcsolatban van velük. Segít lobby tevékenységgel és marketingben az utcának. Bár az utcákban lévő rendezvényeket maguknak az utcák egyesületeinek kell szervezni, azért kapcsolatokban és az esemény hirdetésében kapnak segítséget. Természetesen ezek a menedzserek részt vesznek az utca eseményein és azért dolgoznak, hogy az adott utca minél látogatottabb legyen.
  2. 20 -20 utca tartozik két menedzserhez, akik csak az utcai egyesületek vezetőivel tartják a kapcsolatot, az egyes tagokkal nem. Elsősorban kapcsolati tőkével segítenek, illetve ők állítják össze az éves média tervet és a média ajánlatokat is, melyet az utcák igénybe vehetnek. Évente cca két alkalommal látogatják meg az adott utcát, egyébként e-mailben és telefonon nyújtanak segítséget.

Ennek a csapatnak a tagjai mind kedves és lelkes emberek. Arra törekszenek, hogy ha valami probléma van, akkor azt megoldják. Sokan már több mint 15 éve a csapat részei.

Számunkra ez egy követendő példa és bár még csak 1 éve működik a Budapesti Bevásárló és Tematikus utcák Menedzsmentje, de jó úton halad, ezt bécsi kollégáink is megerősítették.

További információk németül: http://www.einkaufsstrassen.at/

 

 

l_wko
DieWiener