facebook share

Decemberben találkoztunk a milánói bevásárlóutca menedzsmenttel, pontosabban azzal a kinti egyesülettel, mely több mint 40.000 vállalkozást fog össze (300.000 alkalmazottal) a kereskedelem, turizmus és szolgáltatás területén. Ennek az egyesület komoly gazdasági és társadalmi súlya van, így részt vesz a különböző beruházásokban és fejlesztésekben is, mely a területen lévő vállalkozásokat érintik. A központi iroda tanulmányokat és projekteket készít, melyekkel a vállalkozások fejlődését és összetartását szolgálják.

5 fő területen végzik tevékenységüket:

  • Hálózatépítés
  • Fejlesztések
  • Kereskedelmi koordináció
  • Urbanisztika
  • Segítő központ

Az egyesületen belül 46 “bevásárlóutca” egyesület működik.

milano

 

Ezek elsősorban promóciós feladatokat látnak el, valamint olyan fejlesztéseket kezdeményeznek, melyek a terület minőségének javítását célozzák.

  • rendezvényeket szerveznek,
  • e-kereskedelemmel, illetve
  • az utcák egyediségének kialakításával foglalkoznak
  • van saját biztonsági rendszerük (whatsup alapon)
  • különböző kommunikációs csatornákat használnak (weboldal, hírlevél, magazin, közösségi média (facebook, instagram, twitter stb)).

 

A kinti vállalkozások hasonló problémákkal küzdenek, mint nálunk. Azonban van egy fontos különbség. Itt maguk a vállalkozók hívták életre ezt az összefogást, külső pénzügyi támogatás nélkül és azóta is működtetik sikeresen. Egyszerűen a benne részt vevők megértették, hogy közösen sokkal több dolgot érhetnek el egy városon belül, mint ha egyenként próbálkoznának.

A kint látottak közül leginkább a belső riasztó, biztonsági rendszer kialakítását vizsgáljuk meg és amennyiben van rá igény, akkor előkészítjük annak megvalósítását.