facebook share

Megjelenés dátuma: 2015. 11. 18.

Több mint 50 fő vett részt a 2015. november 16-án megrendezett Őszi Tematikus Konferencia második állomásán, a KultUnio és a Király utca jövőjével foglalkozó rendezvényen. Célunk továbbra is a figyelemfelkeltés és a vállalkozók tájékoztatása, meghallgatása volt. A helyszínt a K11 Művészeti és Kulturális Központ biztosította. Köszönjük, hogy rendezvényünk itt valósulhatott meg.

IMG_8369

A nap legfontosabb tapasztalata, hogy többet kell kommunikálnunk egymással és rendkívül fontos az összefogás minden területen. Az elhangzott előadások is ezt erősítették meg.

Lantos Péter főépítész, VII. kerület Erzsébetváros Önkormányzatától felhívta a figyelmet arra, hogy egy város szövetbe bárhol avatkoznak be, az kihatással lesz más részeire is. Így szerinte a legfontosabb az egyes ágazatok, valamint szakágazatok közötti egyensúly megteremtése. Mesélt a Király utca speciális helyzetéről, hogy két kerület határán fekszik és hogy a történelemben milyen helyet foglalt el. Kifejtette, hogy miért nem volna célszerű a Király utcát sétáló utcává alakítani és beszélt a közlekedési problémákról is. Látják a megnövekedett vendéglátó funkciók miatti problémákat is, melyeket igyekeznek különböző eszközökkel szabályozni, hiszen elmondása szerint a lakosság a legfontosabb egy önkormányzat számára, mind amellett, hogy természetesen a vállalkozások számára is teret kell biztosítani. Az előadást megtekintheti ITT. Köszönjük a Közéleti Gazdasági Krónikának, hogy rendelkezésünkre bocsátotta a felvételeket.

Két hozzászóló további kérdéseket vetettet fel, egyrészt a Király utcában megszaporodott vendéglátó funkció korlátozását illetően (ingatlanokkal foglalkozó úr), illetve a kihasználatlanul álló ingatlanok tekintetében és a megváltozott utca tematikához kapcsolódóan (Sher Textil Kft. tulajdonosa, aki már 22 éve van jelen az utcában). Főépítész úr válaszát ITT tekinthetik meg.

Papp László alpolgármester, VI. kerület Terézváros Önkormányzatától szintén mesélt a Király utca múltjáról, a 2005-ös nagy felújításról a Deák Ferenc térhez közeli szakaszon és az utána bekövetkezett építkezési hullám káros hatásairól. Terézváros is elsősorban a lakosságot kívánja szolgálni, de természetesen nyitottak a vállalkozásokkal való egyeztetésekre. Külön felhívta a figyelmet, hogy az ajtaja mindig nyitva áll egy-egy beszélgetésre, hogy már előzetes egyeztetések alapján valósuljanak meg elképzelések és ne utólagosan derüljön ki, hogy valami ellentétes a szabályokkal. Látják ők is a problémákat, mely a „buli negyed” miatt kialakult, éppen ezért fordítanak több figyelmet a közbiztonságra és a köztisztaságra is. A terület rehabilitációja nem 2016 feladata lesz, mivel vannak területek, ahol sürgősebb beavatkozásra van szükség, de pár éven belül foglalkozni fognak a környékkel. Az előadás ITT és ITT tekinthető meg.

Szatmáry-Jähl Angéla elnök, a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara Kereskedelmi Tagozata részéről beszélt a Kamara elmúlt 165 évéről, hogy milyen szerepet játszott a gazdaságszervezésben és fejlesztésben. Kihangsúlyozta, hogy fontos az együttműködés az önkormányzatokkal, ugyanakkor a vállalkozóknak is alkalmazkodniuk kell a megváltozott környezethez. Tájékoztatta a jelen lévőket a BKIK széleskörű szolgáltatási rendszeréről és arról, hogy a főváros minden kerületében önálló szolgáltató irodával rendelkezik, ahol minden vállalkozót várnak, aki tájékozódni szeretne vagy segítségre lenne szüksége. A BUM projekt is egyike a Kamara által nyújtott lehetőségeknek, melyet egyre inkább szélesíteni kíván a Kamara. Előadása ITT tekinthető meg.

A BUM képviseletében Király Gabriella bevásárlóutca menedzser, bemutatta a BUM tevékenységét, beszélt külföldi példákról, és mind azon megjelenési lehetőségekről, melyek a vállalkozók rendelkezésére állnak, továbbá a jövő évi tervekről. Előadása megtekinthető ITT.

Hinora Bálint ügyvezető, a Hinora Global Marketing Kft részéről elmondta, hogy marketing szemlélettel milyen lehetőség rejlik a közös brand, közös marketing használatában a BUM projektet illetően. Felhívta a figyelmet mindazon eszközökre, melyek az önkéntes kamarai tagok számára rendelkezésre állnak ahhoz, hogy saját vállalkozásukat népszerűsítsék, és minél közelebb kerüljenek a fogyasztókhoz. Ma már nem elég egy-egy termék reklámozása, élményt kell adni a vásárlóknak, mely egy bevásárló és tematikus utcában könnyebben megvalósítható. Előadásának eleje megtekinthető ITT. Teljes prezentáció anyaga ITT.

Ongjerth Richárd ügyvezető, Magyar Urbanisztikai Tudásközponttól beszélt arról, hogy melyek azok a tényezők, melyek kulcs fontosságú szerepet játszanak egyes területek sikerességében. Valamint mi mindenre kell odafigyelni egy üzletutca menedzselésénél. Előadása megtekinthető ITT.

Landwehr Klára alapító, Királyutca-Designutca Klaszter és KultUnio Klaszter képviseletében elmondta, hogyan kezdte meg munkáját a helyi vállalkozókkal közösen és eddig milyen eredményeket ért el. Előadásához társelőadókat is felkért, akik szintén azt erősítették meg, hogy milyen pozitív hatásai vannak és lehetnek egy-egy ilyen összefogásnak. Előadása ITT tekinthető meg.

Kiss Judit igazgató, a Best Western Plus Hotel Ambra részéről magával ragadó lendülettel beszélt a szállodáról és a AccentHotels láncról, melyhez ők is tartoznak. Valamint arról a közös munkáról is, melyet a Királyutca-Designutca Klaszterrel és a KultUnioval folytat 5 éve. Tevékenysége túlnyúlik a hotel kapuin, hogy a vendégeket minél teljesebb körben tudják kiszolgálni. Technikai okokból sajnos a helyszínen nem volt mód az előadás megtekintésére, ezért kérjük, hogy aki személyesen ott volt, az is tekintse meg ezt a pár képet, hogy minél többekhez jusson el ez a példa értékű hozzáállás és lendület!

Ambra

 

Utolsó előadó Erdős Szabolcs egyetemi oktató NKE/PhD jelölt, Együtt Európáért Alapítvány részéről a JÓ7 közösségi kezdeményezésről és alapítványukról beszélt. Négy fő területen tevékenykednek, fenntarthatóság, önkéntesség, tudatos életszemlélet és ifjúság nevelése. Felhívta a figyelmet a közösségépítés és az összefogás erejére mind civil mind vállalkozói szinten. Előadása megtekinthető ITT.

A hozzászólások többsége az egyre növekvő vendéglátó egység számával és a területen lévő elhanyagolt, üres üzlethelyiségekkel, a köztisztasággal és parkoló helyekkel volt kapcsolatban. A Haxen Király Étterem részéről felhívták a figyelmet, hogy a Király utcának van a körúton túl is szakasza, amire több figyelmet kellene fordítani. Valamint az utolsó felszólaló felvetette, hogy a megnövekedett vendéglátók száma közlekedési és infrastrukturális problémákat is felvet. Természetesen minden felvetés és kérdés a helyszínen nem került megválaszolásra, de a célunk nem is ez volt, hanem, hogy elindítsunk egy folyamatot.

A helyszínen néhány kérdőív is kiosztásra került, melyet kiértékelünk és közzé teszünk, azonban ha szeretné, hogy az Ön véleménye is bekerüljön, akkor töltse le kérdőívünket (ITT), és az info@bevasarloutca.hu e-mail címre küldje vissza azt. Válaszait és véleményét anonim kezeljük!

Továbbra is szeretnénk, ha egy folyamatos párbeszéd alakulna ki, és szükség van arra is, hogy a vállalkozók egymással is folyamatosan kommunikáljanak, egyeztessenek, mert csak jól átgondolt és mindenki számára elfogadható javaslatokkal lehet egy-egy ügyet a megfelelő fórum elé vinni.

Képek a rendezvényről