facebook share
marketingkonf

“A 27. Országos Marketing Konferencia és a Marketing Masters célkitűzése, hogy hozzásegítse, inspirálja, támogassa a marketing területén kellő becsvággyal dolgozókat, hogy rájuk ne egy véget nem érő futam várjon és hogy át tudják szakítani azt a bizonyos célszalagot.

A marketing olyan, mint egy izmos testfelépítésű, atletikus alkatú telivér, amely elsősorban vágtában dinamikus, és amely a világ egyik leggyorsabban fejlődő szakmájává vált. Egy igazán jó zsoké rátermettségével segíti „lovát”, cégét, márkáját a minél jobb eredmény elérésére. A nagy vágtázásban segíti megtalálni és megteremteni a pillanatot, amikor a megfelelő üzenet találkozik a hozzáillő fogyasztóval.

De nemcsak a szakmánk vágtázik, hanem társadalmunk generációi is, legyen szó „X-esekről”, „Y-osokról”, vagy „Z-sekről”, hívjuk őket digitális- bevándorlóknak, vagy bennszülötteknek, vagy akár távol maradóknak. Korunk fogyasztóinak időből van a legkevesebb, éppen ezért a velük való pillanatnyi találkozás megtalálása a legnehezebb marketing kihívás.” idézet a www.marketingkonferencia.hu oldalról

A Nagy Marketing Vágta, november 17-18-án mindezekben kívánt segítségére lenni a szakembereknek és cégvezetőknek!

A konferenciát Varga István előadása nyitotta meg, aki a Z generáció jellemzőit ismertette. Ők az 1995 és 2009 között születettek. Kevesebb tudással rendelkeznek, viszont érzékenyebbek a környezetükre és szívesen megosztanak mindent. A mában élnek, de milliomosok szeretnének lenni. Nem olvasnak e-maileket, inkább chat és messenger felületeken lehet elcsípni őket. 95% használ appokat. Romlik az írás és a szövegértés.

Dr. Papp-Váry Árpád, MMSZ alelnöke szagtalan termékek helyett színes-szagos brandek előadásában vodka márkák példáin keresztül mutatta be miként kell felépíteni, kommunikálni egy brandet! Fontos a megjelenés, de még fontosabb a történet, amit egy termékhez, szolgáltatáshoz társítunk. Fontos az új technológiák használata, a napra készség, a márkanév rögzítése és legyünk büszkék a származási helyre.

“Értsük meg a technológia mögött az embert is!” – hívta fel a konferencia résztvevőinek figyelmét a 2017-es fogyasztói trendek bemutatását követően Dr. Törőcsik Mária, PTE Marketing és Turizmus intézet igazgatója, egyetemi tanára. Fontos, hogy az okos eszközökhöz legyenek okos emberek, ezért fontos a fogyasztók tájékoztatása, oktatása. Beszéd helyett inkább képekben, videókban kell az üzenetet eljuttatni. Az információ pedig nem egy oldalú legyen, hanem legyen mód kommunikációra, visszacsatolásra.

Becker György, fogyasztás pszichológus arról beszélt, miképpen befolyásoljuk a fogyasztókat. Választás paradoxona – a kevesebb néha több. Minél bővebb a kínálat, annál nehezebben választanak a fogyasztók. Befolyásoló hatással vannak a színek, illatok és hangok. Fontosak a személyes üzenetek.

Máth András, médiakutató, ELTE, címzetes egyetemi docens előadásában a gyors és egyszerű trendek példáin keresztül ismertette: Miképpen kezeljük a médiapiac átalakulását. Valaha a marketing és a média együtt volt értelmezhető. Mára ez a két iparág szétvált. A média inkább jelenti a hirdetéseket, melyeknél pedig egy folyamatos átrendeződés figyelhető meg, egyre kevesebb van a direkt hirdetésekből.

“Igen mi reklámozunk! Ne bújjunk el a tartalom mögött!” – Sass István reklámpszichológus Pillanatművészek a vágtázó korban, avagy hogyan teremtsük meg a pillanatot? előadásában bátorságra inspirálja a marketing szakma krémjét! Van, hogy célravezetőbb egy direkt reklám, mint egy történetbe bújtatott vagy a valóságot túlzó formában bemutató reklám.

Urbán Zsolt, MRSZ elnöke: Reklámpiac 2017: Díjugratás vagy galopp? Címmel tartott előadást. Változó szabályokról és a szakma terveiről szólt előadása. Ezekről bővebben a weboldalukon lehet tájékozódni, így a reklám aktuális jogszabályairól és tanulmányokon keresztül különböző szakmai kérdésekről. www.mrsz.hu

Szarvas László, Café Reklám Kft. ügyvezetője a Reklámgazdaság változásai Közép-Európában címmel tartott előadást. Elmondta, hogy az online költések nőttek. A facebook penetráció 61% (Magyarországon a legmagasabb a V4 közül), az okos telefon pedig 60%, bár nem mindenki használja ki teljes egészében azok funkcióit. A TV, főleg a fiatal generáció esetében erősen visszaesett, épp úgy mint a Print kiadvány, bár azért még jelen van.

A konferencia színpadán: Aczél László, (MAKSZ elnök, Young & Rubicam Budapest Kft.) Tendereztetési útmutató című előadásával bemutatta a mai valóságot, hogy a cégek hiteltelen tendereket írnak ki és ingyen kívánják dolgoztatni az ügynökségeket. Ez ellen a szakma közösen fog fellépni.

“A Z generáció hagyományos médiafogyasztása drámaian csökken” -Kovács Zoltán, kirowski Isobar CEO. A nagy hirdetők egyre kevesebben vannak, így csökken a hirdetések száma. Ráadásul a digitalizálódás is átrendezi a piacot. Egyelőre az e-kereskedelem 10% részt tudhat magáénak, de folyamatosan növekszik a részesedése.

Hallottunk még előadást a márkaépítésről, hogy mik azok a pontok, melyek feledhetetlenné tesznek egy-egy márkát (ikonikus, története van, szakrális, rituális, összeköt, megfogja még a hitetleneket is).

A közösségi média egyre több funkciót integrál magába, hogy a fogyasztók aktivitásaikhoz az ő platformjait használják. Facebook (messenger, instagram, beépített videók, appok).

Tartalomgyártás területén figyelembe kell venni, hogy a viccek helyét átvették a mémek. A marketing feladata pedig hatni a gondolatokra, a cél, hogy beszéljenek róla.

Lakatos Zsófia, az MPRSZ elnöke - Influencer PR – a hírességek használata a márkaépítésben címmel tartott előadást. Megdöbbentő alap adatokat is megtudhattunk az előadás során. 7,8 millióan interneteznek. 4,9 millióan használnak még PC-t (bár a számuk csökken) és már 3,5 millióan telefont az internetezéshez. 5,3 millióan vannak fent a Facebookon. Bizonyos üzenetek átadásához hatásosabb vezéregyéniségeket használni. Egy vezéregyéniség, lehet blogger, szakértő, sztár vagy épp you tube tartalom előállító. Itthon ennek költsége 50 és 300e Ft között mozog.

Balatoni Zsófia, Uniomedia, MAKSZ PR szekció vezetője a Megváltozott PR megoldásokról beszélt a digitális korban. Míg a 20. században a marketing feladata volt a reklám és a PR-é a sajtó, addig a 21. században a kettő összeolvadt és már a tartalom készítés és kommunikáció került a fókuszpontba. Fontos tudni azt is, hogy általában 8 másodpercet figyelünk egy dologra, ezért ennyi ideje van egy reklámnak vagy hirdetésnek, hogy megfogja a fogyasztót.

Végül Szabó Gergő, Special Effects Media ügyvezetőjét hallgattuk meg a video forradalmáról 2017-ben. Elmondta, hogy a TV egyed uralma megszűnt. Ma már több tartalmat fogyasztunk online (átlagosan 218 perc), mint amennyi időt TV előtt töltünk (átlagosan 134 perc). Ebben az élen a You Tube csatorna jár, melynek 1 milliárd látogatója van világszerte és 5,5 millió Magyarországon. Ebből is 50% már mobil eszközről nézi. A 30 alattiak többsége, ha választania kellene a TV és a You Tube között, akkor inkább az utóbbit választaná.

Délután különböző témákban szekció ülések voltak, ahol már egyes rész szakmák számára mondtak el nagyon fontos információkat. Az egyik ilyen, hogy 2018-tól új közösségi szabályozás lép életbe az adatvédelemmel kapcsolatosan, mely minden céget érinteni fog, aki mások adatait tárolja vagy használja. Ebben a témában ajánljuk a Dr. Hatházi Vera Ügyvédi Irodát, akik megfelelő tapasztalattal rendelkeznek ebben a téma körben.

Számunkra nagyon hasznos volt ez a nap, jövőre ismét ott leszünk! Köszönjük, hogy részt vehettünk!