facebook share

Megjelenés dátuma: 2015. február 17.

A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara tavaly év végén kötött együttműködést a Dipol Csoporttal, akik egy rendkívüli ajánlattal kerestek meg Bennünket. Az ajánlat lényege, hogy szakmai partnerként működjünk együtt velük a „Szervezeti Attitűd Vizsgálat” elnevezésű kutatásukban.

A cégcsoport

A Dipol Csoport a kis-, és középvállalatok vállalatvezetési és fejlesztési szakértője, HR partnere, valamint a nagyvállalatok tréning és coaching szolgáltatója a hazai és nemzetközi tanácsadói piacon.

A Dipol Csoport tagjai, partnerei:

  • Dipol Intézet Kft.
  • Atrois Training & Consulting Kft.
  • ad1partners2009
  • ad1partners2011
  • Ambience Productions Kft.
  • Coaching Stúdió
  • Bengal Kft.
  • Navita Consulting Kft.
  • Szegedi Tudományegyetem
  • Tehetségpont
  • Ybl Miklós Építéstudományi Kar
  • Econoconsult Kft.
  • Tenderauditor Kft.
  • Hotel Divinus
  • Hotel Stáció
  • Hotel Pelion

A cégcsoport a számok tükrében

8 országban való jelenlét

17éves szakmai tapasztalat

  • 300 elégedett ügyfél
  • 2 500 szakértői nap
  • 5 000 tréningnap
  • 60 000 résztvevő

Pár szóban az ajánlatról

Szervezeti Attitűd Vizsgálat

  • Tapasztalataik alapján a gazdasági válság 6. évében minden tulajdonos és cégvezető kíváncsi arra, hogy a dolgozóik, vezetőik milyen hozzáállással, elkötelezettséggel viseltetnek a munkahelyük iránt.
  • Ismerni szeretnék továbbá a munkatársaik elvárásait és motivációit is, amely ismeret elengedhetetlen a döntéshozók kezében, hiszen egy – a cégtől kilépő – kolléga pótlása sokkal nagyobb energiát és költséget jelent, mint a meglévő megtartása.
  • Mindezen okok és érdekek alapján szakértő csapatuk egy olyan tudományos módszert dolgozott ki, amely a jelen állapot felmérésére és annak összegzésére alkalmas. Az elemzés eredményei lehetőséget biztosítanak arra, hogy annak alapján fejlesztési terv készüljön a hatékonyság növelésére és a szervezettebb működés irányaira.
  • A szervezetről készült összegzés az adott cég vezetői részére kerül átadásra.

Költségmentes

  • A vizsgálatban résztvevő szervezetek költségmentesen vesznek részt a folyamatban és egyben hozzájárulnak ahhoz (anonimitásuk megtartása mellett), hogy az adatok és elemzések eredményét az egyetemi hallgatók felhasználhatják a tanulmányaik során.

Metodika

  • A vállalkozások részére kidolgozott online felmérő ív 2-4 héten keresztül, heti egy-két 10-20 kérdést tartalmazó információs blokkot jelent, amelynek a kitöltése max. 10-15 perc munkatársanként.

  • A reprezentatív vizsgálatba bevont munkatársak köre:

  • 30-50 fős vállalkozásig a teljes kollektíva,

  • 50-100 fő között a létszám 50-60%-a,

  • 100 fő felett a létszám 30%-a,

  • 250 fő felett az egyes részlegekre koncentrált vizsgálat javasolt.

Tematika

  • 1-2. kérdőív: a hozzáállást, a cég iránti elkötelezettséget vizsgálja a munkahelyi környezetben,

  • 3. kérdőív: a munkatársak belső emberi erőforrásait méri fel,

  • 4. kérdőív: a személyes motivációt értékeli, a belső és külső ösztönzőkre ad választ.

  • Bónusz: további 5 speciális téma valamelyikére terjed ki.

Biztonság, titkosság

  • A kérdőívek név nélkül, a dolgozók személyiségi jogait tiszteletben tartva kerülnek összegzésre. Igény szerint, a vezetőség és munkatársak hozzájárulása mellett az anonimitás feloldható.

Fejlesztés

  • A kérdőívek feldolgozását követően, az információk elemzése alapján, az alábbi javasolt vállalatszervezési teendők lehetnek szükségesek:

  • Pl.

  • Pályázati lehetőségek.

  • Belső kommunikáció és információáramlás javítása.

  • Teljesítményértékelés és/vagy belső ösztönzőrendszer kialakítása.

  • Motiváció és/vagy karrierterv készítés.

  • Vezetési tanácsadás.

  • Folyamatmenedzsment a költségcsökkentés érdekében.

  • Munkaügyi átvizsgálás a büntetések megelőzése érdekében.

  • Változásmenedzsment, stratégiai tervezés, üzleti tervek készítése.

  • Csapatépítő, hangulatjavító találkozók.

  • A felmérés tavaly az AUDI Hungária Kft-nél, az Actavis Hungary Kft-nél, a Tracon Electric cégcsoportnál zajlott, és most további, közel 70 cég bevonásával valósul meg.

  • A vizsgálat a Dipol Csoport kezdeményezésére és koordinálásával, a Szegedi Tudományegyetem Felnőttképzési Intézete és a Budapesti Kereskedelmi- és Iparkamara tudományos és szakmai támogatása mellett folytatódik.